2021’de Güçlü Bir SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
Dünya genelinde İşletmelerin SEO’ya her yıl 65 milyar dolardan fazla para harcadığını biliyor muydunuz? Etkili bir SEO stratejisi, işletmelerin arama motorlarında iyi sıralanan hızlı, sağlam ve kullanıcı dostu web siteleri oluşturmalarına olanak tanır.
Sonuç olarak işletmeler, marka farkındalığını artırmak, potansiyel müşteriler oluşturmak, dönüşümleri iyileştirmek, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve marka güvenilirliğini geliştirmek gibi faydalar elde ederler. Bununla birlikte, birçok şirket etkili bir SEO stratejisi oluşturmak ve uygulamak için mücadele ediyor. Bu makale, 2021’de güçlü bir SEO stratejisinin nasıl oluşturulacağına dair bir rehber sunuyor .
Güçlü Bir SEO Stratejisi Oluşturmak İçin;
Bir SEO stratejisi oluştururken, üç konuya odaklanmalısınız.
Sayfa içi SEO: sayfanızdaki içeriğe ve arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak için nasıl optimize edileceğine odaklanır.
Sayfa dışı SEO: İnternetten web sitenize yönlendirilen bağlantıları ifade eder. Geri bağlantıların sayısı ve yayıncıları, arama motorlarında güvenilirlik oluşturmanıza ve dolayısıyla daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur.
Teknik SEO: Bir web sitesinin mimarisini ifade eder.
Aşağıda, 2021’de güçlü bir SEO stratejisinin nasıl oluşturulacağına dair yedi adım bulunmaktadır.
1. Kullanıcıların Arama Amacını Karşılayın
Google’ın 200’den fazla sıralama faktörü olmasına rağmen, en önemlisi kullanıcılara yardımcı olmaktır. SEO açısından, kullanıcı arama amacını karşılamayı ifade eder . Kullanıcı amacını birkaç şekilde karşılayabilirsiniz. Önce, hedef kitlenize ne sunduğunuzu belirleyin. Ürün mü satıyorsunuz, insanları eğlendiriyor musunuz yoksa haber ve araştırma mı yayıyorsunuz?
İkinci olarak, hedef kitlenizi belirleyin – sitenizin ne tür ziyaretçileri çekmesini istiyorsunuz? “Neden” ve “kim” i yanıtladıktan sonra “nasıl” a geçebilirsiniz.
2. Kullanıcıları İçeriğinize Yönlendirecek Anahtar Kelimeleri Seçin
Ürün veya hizmetlerinizi ararken kullanıcıların arama motorlarına yazdıkları kelime öbeklerini belirleyin. Anahtar kelimeleri seçerken aşağıdakileri göz önünde bulundurun.
Sunduğunuz şeyi yansıtan anahtar kelimeler kullanın. Kısa ve belirsiz anahtar kelimelerden kaçının çünkü yüksek rekabete sahiptirler ve yanlış kitleyi çekme riski vardır. Örneğin, ‘bot al’ gibi anahtar kelimeler kullanmak yerine, ‘kadınlar için kışlık bot al’ kullanın.
Yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimeleri seçin. Anahtar kelimelerin arama hacimlerini belirlemek için Google’ın Anahtar Kelime Aracı gibi SEO araçlarını kullanabilirsiniz.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanın. Araştırmalar, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin genel anahtar kelimelere göre% 3-5 tıklama oranına sahip olduğunu göstermektedir. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerle ilgili en çok arzu edilen şey, düşük rekabete sahip olmaları ve dolayısıyla anahtar kelimeler için sıralama şansınızı artırmalarıdır. Örneğin, SEO popüler bir kısaltma olmasına rağmen, Google’da iyi sıralama yapmak zordur. Bu nedenle, iyi sıralama elde etmek için SEO ile ilgili içerik oluşturmanız gerekir. Anahtar kelime araştırması yapma, SEO için görüntüleri optimize etme ve bir SEO stratejisi (bu makale gibi) veya SEO içindeki başka herhangi bir alt konu oluşturma hakkında içerik geliştirebilirsiniz.
3. Yüksek Kaliteli İçeriğe Yatırım Yapın
Web sitenizdeki yüksek kaliteli içerikle hedef kitlenizi memnun edin. Bunu, hedef kitlenizin acı noktalarını ele alarak, uygulanabilir çözümler sunarak, içeriği görsel olarak çekici hale getirerek ve derinlemesine içerik sunarak yapabilirsiniz.